Languedoc - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Debbie Gieling - WaarBenJij.nu Languedoc - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Debbie Gieling - WaarBenJij.nu

Languedoc

Door: Peppieenkokkie

Blijf op de hoogte en volg Debbie

04 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

De tijd gaat snel, het is al weer 4 juni! Na Frejus, de Provence richting Marseille. Even daar voorbij een prachtige camping aan vlak aan zee en, jaaaa, lekker weer. De eerste avond daar heerlijk gegeten met uitzicht op zee. Alles klopte. Volgende dag ouderwets een dagje aan het zwembad gelegen om onze kleur (nog het blanke uit Nederland) bij te werken. Roland had volgens de Franse principes een verkeerde zwembroek aan en mocht dus niet het zwembad in. dat werd dus af en toe onder de douche voor hem :-)!!
De volgende stop was een camping onder Montpellier. Onderweg zouden wij het plaatsje Arles bekijken. Een camperplek gezocht in Arles en ingevoerd in de Tomtom. Prachtige route door de oude stad maar helaas niet geschikt voor de camper. Kwamen nagenoeg vast te staan en moesten in zijn achteruit proberen onszelf nog te redden!! Roland deed dat zonder blikken of blozen en de camper bleef onbeschadigd! Maar de hoop opgeven, dat kennen we niet dus via een andere route de camperplaats toch gevonden en onszelf toen maar verwend met een heerlijke lunch op een terrasje. Veel hebben we niet gezien van de oude stand want natuurlijk was alles op dat moment al weer gesloten. Die Fransen blijven bij hun gewoonten
:-(! De camping daar was niet echt gezellig dus niet geschikt om nog een dagje te blijven. We zijn toen op bezoek gegaan bij Marit, een vriendin van Roland. Zij en haar man hebben daar een fantastische plek vlak Meze, gites (soort van appartementjes) en hele leuke kant en klaar tenten. Wel wat luxer dan Eurocamp. En een wijngaard. Mintsje/Joep een hele leuke plek voor jullie met kinderen om een keer te doen!! Uiteraard de nodige flejes wijn meegenomen! Na koffie en broodje door richting Perpignan. In de stromende regen op een camping aankomen is niet heel fijn maar na een heerlijke vismaaltijd (Roland oesters want die komen hier uit de buurt) was het leed al snel geleden. Vandaag prachtige weer en lekker gefietst langs een enorme (lange) boulevard. Morgen de grens over richting Barcelona! Even schakelen met de kaart en de taal! OK tot de volgende ronde vanuit Espana!

• 04 Juni 2012 - 16:35

Ward:

Nou nou - jullie hebben het zwaar - hahaha - fijn om te zien dat jullie het zo leuk hebben - hier weer winter.... ook dikke week beetje ziekjes geweest - anyway wel doorgegaan met 'werk en div' - Koopplein toch weer als serieuze optie - groetjes W & S.

• 04 Juni 2012 - 20:15

Catherine:

Was al min of meer op de hoogte dankzij telefoontje :-) maar wel erg leuk om de foto's te zien! Ik hoop dat jullie snel Spaans gaan leren en zo leuk in contact kunnen komen met de autochtonen ;-) Heel veel plezier, kus, C&P